keyboard_arrow_up

UNLOCKING GENZ – új éra a sportban névvel szakmai délutánt szervezett a MMSZ Sportmarketing Tagozata

Fiatalokról, fiataloktól. A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozatának missziója a piac edukálása, a piaci szereplők nézőpontjainak megismerése és közelítése, a sport érdekképviselete. Ezen célok vezérelték a Sportmarketing Tagozatot első idei rendezvényének megtartására.

Az eseményt a Z generációs szekció hívta életre. A múlt héten tartott szakmai délután házigazdája a Bozsik Aréna volt. A közel 100 fős rendezvényen klubok és szövetségek marketing és kommunikációs munkatársai, sportban érdekelt cégek képviselői vettek részt.

A délután tematikája teljes egészében a Z generáció köré épült. Előadások és panelbeszélgetéseken keresztül kaptunk mélyebb betekintést a Z generáció, mint sportfogyasztó közönség, mint sportoló, mint szponzorációs alany aspektusokba.

Az előadók között olimpiai bajnokok, válogatott sportolók, marketing vezetőket kaptak helyet.

Trunk Tamás, a Z generációs szekció vezetője tartotta a keynote prezentációt. Előadásában Tomi elmondta, hogy a fiatal generáció „purpose vezérelt” és ugyan annyira fontos számukra, hogy indivídiumok legyenek, mint, hogy egy mozgalom részei.

 

A GenZ és a sport jövőjét járta körbe az első blokk:

Janosov Milán hálózatkutató tartott előadást a témában. Milán rávilágított arra, hogy a „big data” mekkora lehetőségeket rejt magában és bár más iparágakban több kutatás is született már ezzel a módszerrel, a sportban ez még kezdetleges de hatalmas a lehetőség benne.

Ugyan ezzel a címmel indult a délután első panelbeszélgetése. Résztvevői mind külön álláspontokat biztosítottak.

Vértes Nátán kiemelte a szurkolókkal való kapcsolattartás fontosságát és legnagyobb különbségnek az amerikai és magyar rendszer között a közvetlenséget hangsúlyozta. Liu Shaoang megosztotta, hogy 100%-ban tudatosan közelíti meg a social mediát és felelősségének érzi a szponzorok, közönség kiszolgálását.

A jövő egyik kulcsának mindannyian a hitelességet látják.

A panelbeszélgetés résztvevői: dr. András Krisztina, van der Wildt Nikolett, Liu Shaoang, Vértes Nátán, Lázár László és Sántha Tamás.

Bíró Balázs és Dudás-Györki Tamás az Esport hazai és nemzetközi helyzetéről beszélt a következő blokkban. A HUNESZ elnöke hangsúlyozta a tudatosságot ez esportolók mögött. A Szerencsejáték Zrt. szakembere pedig az első in-game hirdetésről beszélt.

A hazai Eurosport vezetője Szabó Gábor a streaming közvetítések népszerűségéről tartott előadást.

A nap zárásaként a második panelbeszélgetés arra kereste a választ, hogy létezik-e egészséges egyensúly a profi sportkarrier és az aktív social media jelenlét között. A panel szereplői azt a konklúziót vonták le, hogy tervezéssel és odafigyeléssel mindez lehetséges, fontos, hogy ez is egyénfüggő így mindenki annyit vállaljon, amivel még azonosulni tud.

A panelbeszélgetés résztvevői: Liu Shaolin Sándor, Schafer András, dr. Fodor Ádám és Tóth Ildikó Vanda. Moderátor: Csanádi Kristóf.

Tény, hogy nagy fegyvertény a sportoló kezében a social media, amit kár lenne nem kihasználni.

Tóth Ildikó Vanda, a Sportmarketing Tagozat főtitkára:

„Első idei eseményünk volt az Unlocking GenZ. Úgy indultunk neki, hogy a szokásos, általános megközelítésen túl, új nézőpontból szeretnénk megközelíteni a sportmarketinget. Ezért esett a választásunk a Z generációs szekciónkra, mert fontosnak tartjuk a fiatal generáció hatékony megszólítását és sokszor úgy látjuk, hogy ebben a témában még nehézségbe ütköznek a cégek vagy akár klubok. Ezen igyekszünk változtatni.

Nagy öröm számunkra, hogy ilyen neves előadók, szakemberek és sportolók csatlakoztak hozzánk csütörtökön!”