keyboard_arrow_up

Brand Finance: A Bayern München a világ legértékesebb futballklub márkája!

A spanyol és angol óriásokat megelőzve 2021-ben már Bayern München áll az élen a világ futballklubjai között a brandérték és a vállalati érték tekintetében is – derült ki a Brand Finance friss kutatásából.

A katasztrofálisan sikerült Európai Szuperliga-projekt által az európai elitkluboknak okozott károk, valamint a pályán nyújtott kiemelkedő teljesítmény miatt a Bayern München a futballvilág legerősebb brandjévé vált: a 100-ból 91,9-es márkaerősségi pontszámot, és az elitnek számító AAA+ minősítést kapott a Brand Finance idei jelentésében.

A bajor klub pályán nyújtott teljesítménye az elmúlt évben pazar volt, megnyerte a Bundesligát, a Német Kupát, az UEFA Bajnokok Ligáját, az UEFA Szuperkupát, a FIFA Klubvilágbajnokságot, a Német Szuperkupát, és végül a 2021-es Laureus “Év legjobb csapata a világon” címet is elhódította. A bajor alakulat lett az első csapat, amely 100%-os mérleggel emelte magasba a Bajnokok Ligája-trófeát – mint ismert, az előző szezonban például 8-2-re legyőzte az akkor még Lionel Messivel felálló Barcelonát.

A Bayern vezető márkaerősségi pontszáma hozzájárult ahhoz, hogy a márka értéke 1068 millió euróra nőtt, és a legértékesebb futballbrandek rangsorában összességében az 5. helyre lépett előre.

A klub vállalati értéke is közel 300 millió euróval, 3606 millió euróra emelkedett, így a Bayern ebben a rangsorban is megszerezte az első helyet, 8.3%-os növekedést könyvelt el az előző évhez képest. A Top 10-ből csak a Manchester City tudta növelni a cégértékét (+4,7 százalék). A tanulmány szerint még a második helyezett Real Madrid is 14,8 százalékos veszteséget szenvedett el, összértéke pedig 3571 millió euró. A harmadik helyezett Liverpool FC-nél hasonlóan csökkenő tendencia figyelhető meg 3,31 milliárd euróval és 10,6 százalékos visszaeséssel.

A német 50+1%-os szurkolói tulajdonosi modell azt jelenti, hogy a szurkolót, mint végső érdekeltet tisztelik. Ez tartotta távol a Bayern Münchent az Európai Szuperliga fiaskójától, a pályán nyújtott teljesítmény pedig tovább erősítette a márka erejét. Ez pozitív jel a jövőbeli szponzori teljesítményre nézve, és a Bayern már most is a világ legnagyobb kereskedelmi bevétellel rendelkező futballklubja – ezek a tényezők együttesen növelik a márka és az üzleti értéket.