keyboard_arrow_up

Alakítsuk együtt a magyar sport jövőjét!

A Magyar Marketing Szövetség részeként működő Tagozatunk célja a sportmarketing szakma megítélésének, presztízsének növelése, amelynek eléréséhez kiemelten fontos a szakma és a sport iránt szenvedélyesen érdeklődők és a sportban aktívan tevékenykedő szakemberek bevonása és összefogása – a Sportsmarketing.hu oldalán megjelent cikkből az is kiderült, hogy miért éri meg a Tagozat szakmai közösségéhez tartozni, és milyen célok mentén dolgozik a szervezet elnöksége a háttérben.

Hiánypótló kezdeményezésként 2014-ben jött létre a Sportmarketing Tagozat – akkor még laza szerveződésként igyekezte összefogni az ökoszisztéma szereplőit. A későbbiekben workshopokon, szakmai találkozókon és konferenciákon folytatódott a szakmai közösségépítés, majd 2020 végén következett be nagyobb változás a szervezetünknél.

Dudás Hunor, a The Path Sportmanagement tulajdonosa és ügyvezetője 2020 júliusa óta irányítja a Sportmarketing Tagozatot, új lendületet adva a kezdeményezésnek: “A Tagozat célja, hogy annak még strukturáltabbá tételével, létszámbővítésével, valamint a szponzorációs piac szereplői között kialakított szorosabb kapcsolattal, hatékony közös munkával tovább erősítse saját szakmai elismertségét és növelje érdekérvényesítési képességét is. A sport – mint a kultúránk része –  népszerűsítése és érdekképviselete. Továbbá szeretnénk a sportolók pályán kívüli teljesítményét, sportolói márkáját is megismertetni a cégekkel és összekapcsolni az általuk képviselt értékekkel” – vázolta a szervezet vízióját a négy éves ciklusra megválasztott elnök.

Dudás Hunor elnöksége alatt teljesen átalakult és kibővült a szervezet vezetése is. A 2021 áprilisában csatlakozott négy új alelnök, Ablonczy Ákos [az Infinety Group ügyvezető tulajdonosa], Dr. András Krisztina [a Budapesti Corvinus Egyetem Sportgazdaságtani Kutatóközpontjának vezetője], Borsányi Gábor [a Teqball társalapítója] és Igaz András [a SPORTFIVE Hungary ügyvezető igazgatója] szakmai tudásának, szemléletének és tapasztalatainak bevonása a Tagozat életébe komoly hozzáadott értéket jelent és növeli a szervezet érdekérvényesítési képességét.

Dudás Hunor, a Sportmarketing Tagozat elnöke a sportmarketing ökoszisztéma fejlődésének kulcsát a szakmai közösségfejlesztésben látja

“Hiszek ebben a projektben és abban, hogy közösen létrehozhatunk egy értékteremtő közösséget a magyar sportban. Sok olyan sportoló, edző, menedzser dolgozik ma Magyarországon, akiknek jó lenne találkozási lehetőséget, fórumot kialakítani és összekapcsolni a különböző területről érkező szakembereket. A Tagozat erre egy jó platformot biztosít” – mondta Borsányi Gábor, a Teqball társalapítója, a Nemzetközi Teqball szövetség [FITEQ] elnöke.

Borsányi Gábor, a Teqball társalapítója és ötletgazdája a Tagozat alelnökeként a sportban érdekelt vállalkozók, innovátorok és sportvezetők inspirálását és bátorítását tartja szem előtt

Sportmarketing Awards – megújulás alatt a szakma mértékadó díja

Noha a koronavírus időszak nem könnyítette meg a célok megvalósítását, a Tagozat jelentős eredményekkel büszkélkedhet az elmúlt másfél évben.

A szakma megbecsültségét erősíti, ha nyilvánosságot kapnak a követendő példák, bemutatásra kerülnek a stakeholderek legjobb, legkreatívabb megoldásai. Ennek szellemében 2019 után második alkalommal is megtartották a hazai sportmarketing és sportszponzorációs piac seregszemléjét, a Sportmarketing Awards díjkiosztót.

A díjátadó esemény keretén belül 5 kategóriában hirdettek győztest, amelyből kettőt újonnan hoztak létre, kifejezetten a pandémiára adott reakciók sikerességének díjazására. Így a szokásos legértékesebb sportolói / sportcsapat / esport márka, legjobb sportszponzoráció és legkreatívabb közösségi média kommunikáció kategóriák mellett értékelték a járványhelyzetre reflektáló legjobb kampányt, valamint a szponzoráltjaik mellett kitartó cégeknek dedikált Hűség díj is átadásra került.

A Sportmarketing Awards pályázatait minden alkalommal komoly nevekből álló szakmai zsűri értékeli. Noha a legnagyobb dicsőséget, csakúgy mint a sportban, az arany fokozat megszerzése jelenti, ugyanolyan fontos a részvétel is, a megméretés teljes folyamata, mert ez ösztönöz a még jobb teljesítményre, segítve a piac egészének fejlődését. Mivel a Sportmarketing Awards során a szakma valamennyi szereplője érintett, a sportolóktól és sportszervezetektől kezdve a szponzorcégeken át a felek között közvetítő ügynökségekig, kitűnő alkalom a kapcsolatépítésre, a tudáscserére és a párbeszéd kialakítására. Mindemellett az eseményen nagy hangsúly kerül az innovációra, itt születnek a hazai benchmark példák.

“Bizonytalanok voltunk a járványhelyzet, lezárások közepette, hogy meghirdessük-e az Awardsot tavaly év végén, de belevágtunk. Nagyon örülünk, hogy így tettünk mert népes számú pályázat érkezett be. A legnépszerűbbek az új kategóriák voltak, így ezt a vonalat biztosan megtartjuk és igyekszünk az idei évben is ezekhez hasonló újító kategóriákban meghirdetni a pályázatot. Mindenképpen célunk, hogy az Awards szintet lépjen jövőre így új együttműködő partnerekkel vágunk neki az előkészületeknek és a lebonyolításnak. Érdemes lesz idén is pályázni” – mondta Tóth Ildikó, a Sportmarketing Tagozat főtitkára.

Sportszponzoráció és sportolói márkaépítés – van még hova fejlődni

Magyarországon az elmúlt évtizedben kiemelt figyelem fordult a sport irányába és komoly tőke áramlott az ágazatba. A sportmarketingben ugyanakkor még hatalmas lehetőségek várnak kiaknázásra, mert a sportszervezek kommunikációs tevékenysége, illetve a vállalati szektor szponzori aktivitása továbbra is elmarad a fejlett sportgazdasággal rendelkező piacokon tapasztalható trendektől. Kétségtelen, hogy tapasztalható fejlődés ezen a téren, és a sportszponzoráció, mint marketing eszköz egyre fontosabb részét képezi a hazai marketingkommunikációnak is, azonban szükség van a piaci résztvevők és a teljes piac folyamatos edukálására a témában.

“A Tagozatba való belépésem egyik célja, hogy edukáljuk a piacot, szponzori és klub oldalon egyaránt. Az együttműködések ugyanis gyakran azért is meghiúsulhatnak, mert a kluboknál nincs meg a megfelelő tudás, akarat vagy emberi erőforrás ahhoz, hogy több piaci alapú bevételt szerezzenek, hogy releváns értékajánlatokat dolgozzanak ki és adjanak el a cégeknek. A Fradinál mára elértük azt, hogy sorban állás van a skyboxokért. És nem vittük lejjebb az árakat, sőt! A cégek egész egyszerűen megkapják azt, amit egy ilyen szolgáltatástól elvárnak, amit ígérünk, azt be is tartjuk” –  mondta Igaz András, a Groupama Arénát üzemeltető Sportfive Hungary ügyvezetője

Igaz András, a Sportmarketing Tagozat alelnöke, a Groupama Arénát üzemeltető Sportfive Hungary ügyvezetője a piac folyamatos edukációjában hisz

Míg a klubok és a vállalati szféra edukálása a sportszponzoráció terén fontos, addig a sportolók esetében  a személyes márkaépítés terén tapasztalhatók hiányosságok. Számos nemzetközi szintű sztársportolóval büszkélkedhetünk, akik sikerességüknek és médiaszerepléseiknek köszönhetően kitűnő példakép alapanyagok. Azonban ezen a területen is elengedhetetlen az edukáció. Ha egy sportoló szeretne példaképpé válni, akkor foglalkoznia kell a személyes márkájával, vagyis oda kell figyelnie a kommunikációjára, a sajtókapcsolataira, a közösségi média felületek tudatos használatára. Ezzel nemcsak a szurkolóknak teremt könnyebb kapcsolódási pontokat, hanem a cégek számára is értéket fog képviselni a partneri kapcsolatok kialakításához.

Cél: a teljes sportpiac integrálása

A Sportmarketing Tagozat új vezetősége teljes egészében átdolgozta a tagi struktúrát, hogy az személyre szabott értékajánlatot kínáljon a különböző típusú érdeklődőknek. Az elsődleges szempont a teljes magyar sportmarketing piac integrálása volt.

A Sportmarketing Tagozat elnöksége: Ablonczy Ákos (Infinety Group) , Dr. András Krisztina (Budapesti Corvinus Egyetem), Igaz András (Sportfive Hungary),  Borsányi Gábor (Teqball) és Dudás Hunor (The Path Sportmanagement)

A három fő kategórián belül kialakított hat különböző szint minden sportmarketing iránt elkötelezett szakembernek és szervezetnek lehetőséget kínál a csatlakozásra, a közös munkában való részvételre és ezzel együtt a szakma jövőjének az alakítására.

A vállalati kategória az értékes know-how birtokában lévő cégeknek szól, legyen bármekkora méretű is a vállalat. Ez a kategória magába foglalja a Sportmarketing Tagozat anyaszervezetében, a Magyar Marketing Szövetségben való tagságot is, emellett lehetőség nyílik szakmai anyagok publikálására, a networking eseményeken való részvételre és a tudástranszferre.

A partneri tagság keretein belül a hatalmas tapasztalattal és tudásbázissal rendelkező sportklubok, nemzetközi, illetve országos szövetségek, valamint a felsőoktatási intézmények csatlakozhatnak a Sportmarketing Tagozathoz. Számukra is adott a kapcsolatépítés, a szponzorcégekkel való közvetlen kommunikáció kialakítása, valamint a szervezet bemutatása publikáció, esettanulmány formájában.

A sportolók, a sportpiacon aktív szakemberek, a sportnak a marketing és gazdasági oldala iránt szenvedélyes diákok és érdeklődők pedig a magánszemély kategória formájában találhatják meg a számításaikat. A kapcsolati tőke építése és ápolása mellett értéket jelent számukra a szakma mélységeibe való betekintés és a különböző formájú együttműködések kialakításának lehetősége.

A Tagozathoz bármely magánszemély, sportszervezet, cég vagy vállalat csatlakozhat ERRE A LINKRE kattintva.