keyboard_arrow_up

Hogyan hozható közelebb egy tradícionális téli sport a Z-generációhoz? – Trunk Tamás cikk

A téli sportok többsége évtizedek, sőt, évszázadok óta az emberiség részeValljuk be, ha innovációról és a trendekhez való alkalmazkodásról van szó, nem a síelés, a biatlon vagy a szánkó jut először eszünkbe – a megújulásra, a sztárokra, a különleges egyéniségekre ugyanakkor ezekben a sportágban is szükség van. És szerencsére egyre több van belőlük! Trunk Tamás, a Sportmarketing Tagozat Z-generációs szekciójának vezetője, hivatalos versenysportolóként maga is közéjük tartozik, ezért is élményszerű olvasni Lucas Pinheiro Braathen-nel készített interjúját.

Október utolsó előtti hétvégéjén kerül sor újra a szezonnyitó söldeni világkupa futamra, amit tavaly Lucas Pinheiro Braathen nyert. Trunk Tomi, válogatott alpesi síelő, 2020 októberében, a futam után készített interjút KINTSUGI című könyvéhez e különleges, Z-generációs sportolóval. Találkozásuk óta a két versenyző kapcsolatban maradt, és az egymásra gyakorolt hatásuk hosszútávon is tetten érhető:  maga Lucas Pinheiro is készíttetett egy Kintsugi tetoválást saját bőrére. A kintsugi egy japán művészeti ág, ami a tökéletlenségből erededő egyediség szépségét hangsúlyozza,  az irányzat szimbolikája pedig mindkét sportoló ízléséhez, gondolatiságához passzol.

A divat, a márkák és az egyéniség hangsúlyozása a sportmarketing szempontjából is fontos terület, hiszen a pályán mutatott teljesítmény mellett ez különbözteti meg a sportolókat egymástól. Hogy a Z-generációs sportolók mennyire újszerűen gondolkodnak erről a területről, ez a rövid beszélgetésrészlet is megmutatja.

Trunk Tomi: Szerinted meg fog változni a sísport konzervativitása? Te egy hihetetlenül innovatív ember vagy, ugyanúgy az öltözködés terén is, a streetwearből és a high-fashion-ből összeálló stílusod, közben gördeszkázol, golfozol zseni outftitekben, ahogy azt annó Michael Jordan is tette, és még sorolhatnám. Egy új, modern irányba tolod a síelés világát.

Lucas Pinheiro Braathen: Tehát először is, mindenképp remélem, hogy meg fog változni ilyen téren a sportunk. Egyértelmű, hogy a síelés egy extrém konzervatív sport. Ez egy olyan dolog, amit mindenképp meg szeretnék egy kicsit változtatni. Persze ez nem egy olyan dolog, amire mindennap gondolok vagy küzdök érte, de szerintem egyszerűen azzal, hogy saját magamat adom, ezen változtatok. Ahogy mondtad, többek között a legnagyobb szenvedélyeim a street fashion (utcai divat), a gördeszkázás és a sok többi sport, amit űzök. Egyszerűen ezek a dolgok tesznek boldoggá. Simán azt csinálom tehát, amitől boldog leszek. Remélem, hogy ezek a számomra izgalmas dolgok,  amik azért egy kicsit mások, mint a legtöbb síelőnek, segíteni fognak abban, hogy ezt a sportot egy kicsit kreatívabbá és kevésbé konzervatívvá tegyem.

Mi a te purpose-öd?

Az én felfogásom egyszerűen az: “Be different!”, tehát “Légy más!”, “Légy különb!”. Tedd azt, amit szeretsz, tedd azt, ami boldoggá tesz téged. Hiszen, tudod, az én egyik legnagyobb példaképem igazából Steve Jobs, és az ő felfogása meghatározó számomra. Fontos, hogy az ember valami mást, valahogy máshogy csináljon és kreatív legyen. Erre törekszem. Úgy sejtem, hogy egyszerűen nem akarok olyan lenni, mint bárki más. Élvezem, hogy a saját dolgom csinálom, akkor is, ha valaki más azt mondja, hogy nem a helyes út, vagy akármi. Szerintem ez is bele fog játszani abba, hogy ezt a sportágat kicsit befogadóbbá, újszerűvé fejlesszük együtt.

Tegnap nyerted (2020. október)  meg életed első világkupa-versenyét, mindössze húsz évesen. Ez elképesztő. Mit üzensz a világnak és leginkább a Z generációnak? Mik az érzelmeid a tegnappal kapcsolatban? Mi a kulcsod a győzelemhez ennyire fiatalon? Hiszen nagyon sok 2000-es születésű síelő van, de te vagy az, aki jelenleg a sívilág csúcsán áll.

Természetesen őrület volt a tegnapi győzelem. Tudod… Még mindig nem tudtam igazán feldolgozni. Csodálatos. Úgy érzem, ez igazán megmutatja, hogy a kemény munka igenis kifizetődik. Ez az egész elképesztő. Azt üzenem  mindenkinek  a „Z-GEN gang-ből“,  hogy csináljátok azt, amit szerettek!…

A teljes interjút Trunk Tamás KINTSUGI – a márkák hivatása című könyvében olvashatjátok.