A 2021/22-es szezon hazai, idegenbeli és harmadik számú mezeinek többségét már bemutatták a klubcsapatok, ezért a SportBible kiválasztotta szubjektív véleménye alapján a 20 legszebb dresszt a világ minden tájáról.
A portál szerint a mezdesign egy újabb kiemelkedő évet tudhat maga mögött, ahol a nagyobb és kisebb márkák is igazi versenyt futottak, új trendeket hoztak létre, és elszakadtak a megszokottól. Ezt nagyszerű látni, és ez a határok feszegetését szolgálta, több esetben is az utóbbi idők legjobb dresszeit adva a fociszeretőknek.
- Hull City idegenbeli
Kezdjük egy “sötét élvezettel” az Umbrótól, amely befeketítette az angol másodosztályú Hull City idegenbeli mezét, a szponzort, a márkajelzést, a klub címerét és mindent. Nem lehet nagyot tévedni egy Blackout mezzel, de a tervező így is emlékezeteset alkotott. Tigrisek? Inkább Fekete Párducok.
- Orlando Pirates hazai
Az Orlando Pirates dresszénél minden a klub címeréből származó koponya és keresztcsontok ismétlődő megjelenéséről szól.
- Bayern München harmadik számú
Megosztó, de a portál szerkesztői valamennyien támogatják. A Bayern harmadik mezének egyedi dizájnja a bajor táj előtt tiszteleg, a stílust a München környéki hegyi panoráma által inspirált grafika uralja.
- Ajax idegenbeli
Az Ajaxnak egyszerűen nem lehet rossz szettje, nem igaz? A tavalyi szezon erős idegenbeli mezét követve ezúttal a kék két árnyalatából áll a dizájn, mentazöld kísérettel, amik a függőleges csíkokon, a szponzorlogón, a márkajelzésen és a klub címerén keresztül tűnnek fel. Világos, merész és ragyogó.
- Venezia idegenbeli
A Serie A-ba frissen feljutott és máris a legjobban öltözöttek díjára pályázó Venezia és a Kappa ebben a szezonban szuper stílusban kezdték meg új partnerségüket. Ez az idegenbeli mez valószínűleg a leggyengébb a klub három idei szezonbeli pólója közül, mégis a 16. helyen áll ezen a listán.
- West Ham hazai
A Kalapácsosok esetében retro teljesen jól sült el. A West Hamnél az Umbro egy olyan dizájnt mutatott be, amit a Paolo Di Canio által viselt mez ihletett, amikor a korábbi közönségkedvenc az ezredfordulón a klub történetének egyik legnagyobb gólját szerezte. Tökéletes kivitelezés, amely hagyományt és egy csipetnyi friss érzést hoz.
- FC Porto idegenbeli
Egy sötétkék és tengerkék dizájn, ami a korábbi FC Porto idegenbeli mezek hagyományának nyomdokaiba lép, de a New Balance feldobta azt a fémes arany részletek bevonásával, amik a szponzor, a márkajelzés és a klub címerén keresztül bukkannak fel, királyi hatást keltve a megjelenésnek.
- Mamelodi Sundowns idegenbeli
Dél-Afrika egyfajta kiaknázatlan erőforrás a meztervezésben, a tervezők készen állnak arra, hogy felkarolják az afrikai nemzetben rejlő vibráló kultúrát. Kitűnő példa erre a Mamelodi Sundowns idegenbeli dressze. A Puma a regnáló bajnok számára egy gyönyörűen testre szabott dizájnt készített. A minták a hazai és az idegenbeli mérkőzésen is megjelennek, de az utóbbi kék színárnyalataiban még hatásosabb a megjelenés.
- Philadelphia Union idegenbeli
A “BY|U” szerelést a szurkolók egy csoportja, a Union Creators’ Collective tervezte tetőtől talpig, és a kék alapon tónusos villámmintás hangsúlyokkal egyszerűen lenyűgöző. Nem az első alkalom, hogy szurkolói tervezéssel találkozunk ezen a listán – lehet, hogy ez lesz a jövő útja?
- PSG harmadik
A PSG számára nem idegenek az ilyen típusú listák, a Nike – és az off-shoot Jordan – gyakran ajándékozza meg a párizsiakat divatos koncepciókkal. Mivel a “Jumpman” logója ebben a szezonban a hazai mezre került, a Nike-nak egy kicsit több mozgástere maradt az idegenbeli és a harmadik mezeknél, és az utóbbi a hagyományos Hectre-csíkot vízszintesen megfordítja, ezzel tisztelegve a 90-es évek klubmezei előtt.
- Seattle Sounders idegenbeli
Elérkeztünk a Top 10-hez. Itt jön az első – de nem utolsó – dizájn, amelyet egy ikonikus zenész ihletett. A Seattle Sounders második számú mezét a seattle-i születésű Jimi Hendrix ihlette, a lila, narancssárga és sárga színeket ötvözi, a zenész kedvence színei és pszichedelikus minták iránti szeretete előtt tisztelegve.
- Manchester United idegenbeli
A Manchester United ’92-es ikonikus dizájnja – a klub történetének egyik legfelismerhetőbb dizájnja – ihlette az MU idegenbeli mezét, amely tökéletes egyensúlyt teremt a retro és a progresszív között, tökéletesen illeszkedve az Adidas etikájához. Az ikonikus hópehely dizájnt úgy dolgozza át, hogy a felhőfehér és a kék színeket egy optikai mintázat részeként egyesíti az anyagban.
- AS Roma hazai
Mindig kockázatos, amikor egy új márka lép be egy bevált partnerség helyébe, különösen egy olyan sikeres együttműködésnél, mint amilyen a Nike-Roma volt. A félelmek azonban eloszlottak, amikor a New Balance bemutatta első hazai mezét, amelynek dizájnja a klub ikonikus színpalettájára helyezi a hangsúlyt. A finom, tónusos, tűsávos dizájn a mez elején is látható, amely kiemelkedő felületet kölcsönöz az egyébként visszafogott formatervezésnek.
- Venezia harmadik számú
A Kappa és a Venezia újra itt van, ezúttal a klub harmadik számú mezével, amelynek kék-zöld felületén a Venezia FC híres arancioneroverdije (azaz a narancs-fekete-zöld szín) látható a mellkason három halványuló csíkban, ami a klub színeinek a vízen lebegő hatását kelti – ez illik is hozzá, hiszen a dizájnt a velencei lagúna ihlette. Már-már igazságtalanság, hogy milyen formabontó a Serie A csapat mezrepertoárja ebben a szezonban.
- Inter hazai
Ez is megosztó, hiszen egyes szurkolók utálják a hagyományoktól való eltérést. Az edzőmeccsek mezein vagy a harmadik számú dresszeken szép és jó dolog kísérletezni, de egy hazai mezen valami ennyire radikálisat csinálni dicséretes, és a Nike-nak jár a taps ezért. Még mindig a Nerazzurri klasszikus csíkos esztétikájával kacérkodik, de visszahozza Milánó történelmi szimbólumát, a Biscione kígyóbőrös megjelenését, amelyet egy évtizede nem láttunk.
- Atlético Mineiro vendég
Mit is mondtunk a szurkolók által készített dizájnról? Bármelyik csapat, amelyiknek van mersze Hulkot és Diego Costát betenni a csatársorba, megérdemel egy ilyen pólót. A “Manto da Massa 113” pólót a klub 113. évfordulójának megünneplésére tervezték. A Lucas Adriano rajongó által készített és a Le Coq Sportif által gyártott dizájn bézs alapon Minas Gerais állam részletes, nyomtatott térképével az elején. A Sportmarketing Tagozat stábjában ez a darab a nyerő!
- Corinthians hazai
A Corinthians esetében mindig számíthatsz arra, hogy a Nike jóvoltából érkezik néhány kiemelkedő dizájn. És az is biztos, hogy ismét szállítottak egyet, ezúttal a brazil csapat új hazai mezén, amely egyedi dizájnt tartalmaz, amit Sao Paulo városának falain lévő repedések ihlettek.
- Arsenal harmadik számú
Egy másik klub, amelyre mindig lehet támaszkodni néhány kiemelkedő pólódizájn tekintetében, hiszen az Adidas az utóbbi időben erősen támaszkodott az Ágyúsok legikonikusabb múltbéli mezeire. Az idei szezonban a 95/96-os szezon híres “villámcsapás” dizájnja lett átdolgozva tökéletesre.
- Ajax harmadik számú
Az Ajax harmadik számú meze a maga egyszerűségében egészen kiváló, a fekete alapot alapul véve a dizájnt piros, sárga és zöld részletek hangsúlyozza. Mindez a holland klub Bob Marley iránti tiszteletének, pontosabban a “Three Little Birds” című szerzeményével közös történetének vizuális kifejezése.
- Venezia hazai
A Venezia FC az elmúlt évek során a legjobb egyedi készletekkel szerzett hírnevet, így felhúztuk a szemöldökünket, amikor bejelentették, hogy az olasz csapat felhagy a Nike-kal való kapcsolattal, és a Kappával kezdenek új fejezetet. De ami a partnerségből ebben a szezonban született, az egyszerűen lenyűgöző volt. Nem egy, nem kettő, hanem három hihetetlen felszerelés, amellyel a Serie A-ba való visszatérés előtt is felkerültek a térképre.